Kancelaria Adwokacka w Olsztynie
10-110 Olsztyn, ul. Skłodowskiej 12a/4
tel +48 89 535 31 29
  
 

Regulamin świadczenia usług adwokackich


 Regulamin świadczenia usług adwokackich

§1 Postanowienia wstępne

1.         Regulamin świadczenia pomocy prawnej ( „Regulamin”) określa ogólne warunki świadczenia pomocy prawnej, jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów.

2.         Pomoc prawna świadczona jest przez Kancelarię Adwokacką Adwokata Pawła Bubnowskiego  w Olsztynie, ul Skłodowskiej 12a/4, NIP 7391902200 („Kancelaria”)

3.         Pomoc prawna świadczona jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 26 maja 1982r. Prawo o adwokaturze (Dz.U. z 2020r. poz. 1651) i przepisy wykonawcze, regulujące zasady wykonywania zawodu adwokata.

4.         Adwokaci, a także aplikanci adwokaccy zobowiązani są do przestrzegania zasad etyki zawodu zgodnie z obowiązującymi zasadami Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu.

5.         Oprócz przepisów wymienionych w punkcie 3 usługi adwokackie świadczone są w oparciu o przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020r. poz. 287) i zgodnie z  ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020r. poz. 344).

6.         W rozumieniu niniejszego Regulaminu:

a) Klientem jest każda osoba fizyczna i osoba prawna, z którą zawierana jest umowa o świadczenie pomocy prawnej,

b) Konsumentem jest osoba fizyczna zawierająca umowę z Kancelarią w celu nie związanym z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

§2 Umowa o świadczenie pomocy prawnej

1.         Pomoc prawna świadczona przez Kancelarię udzielana jest na podstawie umowy o świadczenie pomocy prawnej („Umowa”).

2.         Umowa zawierana jest w formie: ustnej, pisemnej albo elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznych środków porozumiewania się na odległość. Umowa może być zawarta w siedzibie kancelarii lub na odległość.

3.         Usługi mogą być realizowane także z wykorzystaniem narzędzi informatycznych służących do porozumiewania się na odległość na zasadach, o których mowa w Regulaminie.

4.         Umowa może być zawarta z osobą fizyczną lub osobą prawną. Pomoc prawna może być świadczona na rzecz osoby trzeciej, dotyczy to w szczególności obron w sprawach karnych.

5.         Umowa może zostać wypowiedziana przez każdą ze stron na zasadach wskazanych w regulaminie i umowie.

§3 Umowa zawierana z Konsumentem oraz odstąpienie od umowy

1.         Umowa, w przypadku zawierania jej na odległość poza siedzibą Kancelarii zostaje zawarta po przesłaniu przez Klienta do Kancelarii druku podpisanego pełnomocnictwa lub zwrócenia się o pomoc prawną droga elektroniczną, np. poprzez pocztę elektroniczną z chwilą akceptacji zlecenia przez Kancelarię w dowolny sposób.
2. Konsumenci i pozostali Klienci przy zawarciu umowy zobowiązani są podania swojego adresu do skutecznej korespondencji oraz do złożenia oświadczenia co do sposobu komunikowania się z Kancelarią. Zobowiązani są do listownego powiadomienia Kancelarii o zmianie adresu lub sposobu komunikowania się. W przypadku nie powiadomienia Kancelarii o zmianie adresu lub sposobu komunikowania się zawiadomienia i wykonanie usługi dokonuje na adres dotychczasowy. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za brak powiadomienia o zmianie.

2.         Konsumentowi w przypadku zlecenia usługi na odległość przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie może nastąpić wyłącznie poprzez wysłanie listu poleconego własnoręcznie podpisanego przez konsumenta. Za datę odstąpienia przyjmuje się datę odbioru oświadczenia konsumenta przez kancelarię

3.         Z uwagi na charakter świadczonych usług drogą elektroniczną, prawo do odstąpienia przez Konsumenta od Umowy jest ograniczone, jeśli Kancelaria przystąpi do świadczenia usług świadczonych drogą elektroniczną przed upływem 14 dni od zawarcia Umowy a usługa zostanie w pełni wykonana i Konsument zrzeknie się prawa do odstąpienia należne jest całe wynagrodzenie. W przypadku niewykonania usługi w całości (każdej) do czasu odstąpienia, Kancelarii przysługuje  odszkodowanie umowne za wykonanie czynności, w tym także za gotowość do wykonania pozostałych czynności w terminie do czasu odstąpienia od umowy przez konsumenta, które jest równe wysokości wynagrodzenia ustalonego zgodnie z regulaminem. Takie same zasady dotyczą pozostałych Klientów.

4.         Przed zawarciem Umowy o świadczeniu pomocy prawnej wyłącznie drogą elektroniczną Konsument zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o rezygnacji z uprawnienia do odstąpienia od Umowy, tym samym zgadzając się na utratę prawa do odstąpienia od Umowy zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta.

§4 Warunki świadczenie usług drogą elektroniczną

1.         Kancelaria świadczy usługi w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie lub na podstawie umowy. Regulamin stosuje się tylko i wyłącznie jeżeli umowa zawarta z Klientem lub Konsumentem  nie stanowi inaczej.

2.         Usługi świadczone drogą elektroniczną mogą być dostarczane za pośrednictwem narzędzi informatycznych do komunikowania się na odległość, w tym pozwalających na bezpośrednią komunikację w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem obrazu i dźwięku, a także za pośrednictwem telefonu i wiadomości tekstowych.

3.         Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług wynikające z awarii lub wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych będących poza wpływem Kancelarii.

§5 Wynagrodzenie

1.         Sposób ustalania wysokości wynagrodzenia Kancelarii, a także terminy i sposoby jego zapłaty powinny zostać ustalone przez przystąpieniem do świadczenia usług pomocy prawnej. W przypadku nie ustalenia wysokości wynagrodzenia przy zleceniu sprawy drogą elektroniczną lub poza siedzibą kancelarii wynagrodzenie w sprawach cywilnych jest zgodne z urzędową wysokością stawek z obwiązującego w dacie zlecenia rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie opłat za czynności adwokackie. W sprawach cywilnych wynosi ono dwukrotność stawki zaś w sprawach karnych w wysokości sześciokrotność stawki urzędowej.

2.         Wynagrodzenie Kancelarii określane jest w kwotach netto i jest powiększane o obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług (VAT).

3.         Oprócz wynagrodzenia kancelarii przysługuje zwrot wydatków związanych z udzieloną pomocą prawną, w szczególności są to wydatki na opłatę znaków sądowych, innych opłat sądowych oraz skarbowych, kosztów korespondencji oraz dojazdów dla dokonania czynności potrzebnych dla udzielenia pomocy prawnej.

§6 Reklamacje i rozwiązywanie sporów

1.         Klient może złożyć reklamacje lub zastrzeżenia do poziomu świadczonych Usług w każdym czasie. Reklamacja może być złożona tylko w formie listu poleconego z podpisem własnoręcznym Klienta lub przez pełnomocnika, który załączy pełnomocnictwo Klienta.

2.         Każda reklamacja lub zastrzeżenie zostanie rozpatrzone przez Kancelarię niezwłocznie w terminie nie dłuższym niż 14 dni liczonych od daty otrzymania zastrzeżeń lub reklamacji.

3.         O sposobie rozwiązania reklamacji Kancelaria poinformuje Klienta na piśmie, chyba że Klient wyraził zgodę na inny sposób udzielenia informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji lub zgłoszonych zastrzeżeń.